Genieten - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu

Genieten

Door: mingfay

Blijf op de hoogte en volg Ruud, Pauline en Jing

27 Juni 2010 | Nederland, Hoofddorp

We genieten volop. Ming-Fay en Jing vinden steeds meer een maatje in elkaar. Ze dagen elkaar uit, imiteren elkaar en lachen om eigen verzonnen grapjes waar alleen zij de humor van inzien. Ming-Fay begint nu af en toe ook zelfstandig te spelen. Vaak kijkt ze hoe Jing speelt om het vervolgens na te doen als hij uit zicht is. Jing is bijvoorbeeld erg gehecht aan zijn knuffel met de naam ´meneer konijn´. De knuffel gaat elke dag mee naar school. Jing bespreekt alles met meneer Konijn. Ming-Fay heeft daarom besloten om haar roze konijn tot bondgenoot te verklaren. Ze wil de knuffel overal mee naartoe en leert hem onder andere glijden van de glijbaan. Als we Jing ophalen van school dan roept Ming-Fay 'Jing en konijn ophalen'! Het doet ons goed dat ze haar speelgoed en knuffels meer durft te omarmen. Blijkbaar groeit langzaam haar vertrouwen dat het echt van haar is. We zien in meer opzichten dat haar vertrouwen groeit. Ze is bijvoorbeeld niet meer zo angstig als we een ziekenhuis of dokter bezoeken. Voorheen begon ze al te piepen als ze iemand in een witte jas zag. Nu weet ze dat we haar nooit alleen laten en dat we altijd gezamenlijk weer naar huis gaan. De onderzoeken laat ze over het algemeen gelaten over zich heenkomen en ze werkt goed mee alsof ze begrijpt dat ze dan vlugger klaar is en weer snel naar huis mag. We bezoeken wekelijks de kinderfysiotherapeut die op zeer creatieve en kindvriendelijke wijze haar voet helpt mobiliseren. Deze week zijn we ook voor het eerst bij de revalidatiearts geweest. Over twee weken zullen orthopedisch schoenmaker en de revalidatiearts zich samen buigen over geschikte orhtopedische schoenen voor Ming-Fay.
Op een heel rustige manier zijn we ook aan het wennen op het kinderdagverblijf. Vanaf 1 augustus is het de bedoeling dat Ming-Fay hier 1 dag in de week naartoe gaat. Ze vindt het leuk om te spelen tussen de andere kinderen en de leidsters zijn heel lief voor haar. Ming-Fay is inmiddels steeds beter in staat om te zeggen wat ze wil of niet wil. 'Lukt niet'en 'gaat niet' zijn op dit moment favoriet. Ze roept dit te pas en te onpas omdat ze er aandacht mee krijgt. Ming-Fay vindt het heerlijk om te douchen. Dit is iets waar Jing tot op heden altijd een hekel aan heeft gehad. Wat ons in drie jaar niet is gelukt krijgt Ming-Fay in twee maanden voor elkaar. Jing is eindelijk over zijn waterangst heen en gaat samen met zijn zusje onder douche. Hij kan er zelfs van genieten. Wie weet wordt het toch nog eens wat met zwemles in de toekomst. Tot nu toe hadden we er een hard hoofd in. We hebben er nog geen haast mee maar het begin is er in elk geval.

• 29 Juni 2010 - 14:01

Yvonne En Rob:

Zo hier weer eens een reactie van ons,
    Het is goed te lezen dat het allemaal zo lekker gaat.
    Uit je schrijven zie je maar weer dat de vrouw toch weer de persoon is de man mee kan krijgen.
    Ook zijn we benieuwd hoe het op het kinderdagverblijf gaat.
    Als we het zo lezen zal dat best wel goed gaan.

• 02 Juli 2010 - 09:52

Jeannette:

hallo pauline ,ruud,jing

hier een leuk grdichtje voor jullie

na lang wachten en veel geduld,
    wordt onze grootse wens vervuld,
    al ben je niet uit ons geboren ,
    toch zul jij nu bij ons horen ,
    een dochter ,nu nog zo klein wij zijn dolgelukking,
    jouw papa ,mama ,broer te mogen zijn .

gefeliciteerd met jullie dochter en geniet met ze viertjes er maar lekker van groetje jeannette

• 10 Juli 2010 - 13:28

Kees En Annemarie:

Leuk al de verslagen te lezen en prachtige foto's! en...zo blij dat de film terecht is! Heel veel succes met de "bangels". Echt een mooi stel samen!