Hier is onze prinses - Reisverslag uit Peking, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu Hier is onze prinses - Reisverslag uit Peking, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu

Hier is onze prinses

Door: mingfay

Blijf op de hoogte en volg Ruud, Pauline en Jing

25 April 2010 | China, Peking

Vanmiddag om precies 16.00 uur kwam Ming-Fay op de arm van de verzorgster van het kindertehuis de lift uit in het registratiekantoor waar wij haar op de gang al stonden op te wachten. We herkenden haar direct. Jing ging haar direct de pop en het speelgoed brengen. In de eerste instantie wilde ze er niets van weten en klampte ze zich vast aan haar groene plastic tasje waar wat koekjes en snoepjes in zaten. Na een paar minuten werd ze toch nieuwsgierig en probeerde wat knopjes op het speelgoed uit. Vervolgens werd dit speelgoed stevig onder de arm geklemd om vervolgens niet meer los te laten. Jing bleek een goede ijsbreker, van hem nam ze alles aan en binnen een half uur kon ze ook smakelijk om hem lachen. Ze heeft even gehuild toen we haar optilden en gaf toen aan dat ze naar huis wilde. Op dat moment breekt je hart en wil je eigenlijk zelf ook huilen maar daar is geen gelegenheid voor want de procedure gaat door en voordat je het weet ben je alweer met zijn vieren onderweg naar de fotostudio. Voor het vervolg van procedure waren enkele formele foto's nodig. Ze bleek dit helemaal niet erg te vinden en heeft geen traan gelaten tot onze verbazing. Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel. Ze heeft de kamer, het speelgoed en haar bedje uitgebreid verkend. We hebben op de kamer gegeten en daarna zijn we begonnen met het bedritueel. Ze had heel wat laagjes (veel te grote) kleding aan. Het uitkleding ging prima en de pyama viel ook direct in de smaak. Ze praat veel tijdens de contactmomenten. Dankzij de chinese les verstaan we sommige dingen gelukkig. Ze geeft duidelijk aan wanneer ze naar de wc moet en dat ging ook direct goed ondanks het feit dat ze geen wc gewend is zoals wij dat kennen. Verder maakt ze veel oogcontact en tijdens kiekeboe spelletjes krijg je een lieve glimlach te zien. Als papa en Jing stoeien of gek doen dan kan ze ook schaterlachen. Ze is vooral dol op papa die ze yeye noemt zoals ook de naam was van haar pleegopa. Samen hebben we voor het slapengaan het fotoboekje met haar bekeken van ons huis en van haar pleeggrootouders. Dat vond ze fijn. Ze vertelde er uitgebreid en opgewekt bij. De fotoboekjes werden steeds opnieuw bekeken en ze ligt er nu bovenop te slapen. Waarschijnlijk was ze doodmoe want ze viel vrijwel direct in slaap. Jing deed daar wat langer over. Die zat nog vol met adrenaline van alle belevenissen van vandaag. Inmiddels slaapt hij ook. Morgen om 8.45 uur gaat het formele programma verder met registratiekantoor (waarschijnlijk 3 uur wachttijd) en het politiebureau. We zijn benieuwd hoe ze het dan zal doen maar voor dit moment is alles heel goed verlopen. Ze lijkt zich uitstekend aan te passen en was duidelijk voorbereid op deze enorme stap. Het enige lastige is de taalbarriere. Gelukkig is de gids er nu nog om het een en ander te vertalen. Daarna zien we wel weer verder.

• 25 April 2010 - 14:52

Ron,Ellen,Tigo, Sven:

Lieve Ruud, Pien, Jing en Mingfay

Zo nu zijn jullie een compleet gezin!
    Fijn dat het zo goed is gegaan vandaag. SLaap lekker en heel veel succes morgen met wachten!

Dikke kus van ons

• 25 April 2010 - 14:55

Elles, Katinka & Sam:

Lieve Pien, Ruud, Jing en Ming-Fay,
    Wat een dag!!En wat een heerlijk meisje!! Al kijkt ze nog wat vertwijfeld op de foto, zo te horen zal 't allemaal goed komen. Veel succes ook morgen nog.

• 25 April 2010 - 15:04

Petra En Marcel&kids:

Ohhhhhh wat een schatje, ze is heel mooi, en wat een lieve oogjes heeft ze!
    Wat heerlijk om nu met zijn viertjes te zijn!
    Wat leuk om te lezen dat Jing zo'n goede ijsbreker was vandaag!
    Liefs van ons

• 25 April 2010 - 15:10

Papa En Mama:

Wat een schattig mokkeltje,dat smoeltje, zo van wat moet ik hier mee!wij zijn al om en totaal vertederd door onze kleindochter.Wij kunnen niet wachten ,maar wij moeten nog even,dikke knuffels voor jullie alle vier.Veel liefs Opa en Oma.

• 25 April 2010 - 15:21

Joyce, Willem, R+C:

Kippevel !!!!

Ook wij zijn weer een beetje terug.

Geniet van die mooie meid (en ook jullie zoon, een mooie familie).

:-) :-) :-)

Joyce, Willem, Rosemarijn en Cathelijne

• 25 April 2010 - 15:48

Maaike En Familie:

Wat een prachtig meisje!
    Wat een schitterende ogen, daar smelt je van!Wat heerlijk dat jullie nu samen zijn, gefeliciteerd. En wat fijn dat ze zoveel steun aan haar grote broer heeft.
    Slaap lekker, en we kijken uit naar het vervolg en nog meer foto's.
    Liefs Ning, Eva, Martin en Maaike

• 25 April 2010 - 15:50

Lisette:

ik kan niet wachten tot ik haar kan zien. zo te horen gaat het goed met haar, daar ben ik blij om.
    xxx

• 25 April 2010 - 16:52

Franck, Judith, Rens:

Lieve Ruud, Pauline, Jing en Ming-Fay,

Van harte gefelciteerd met jullie mooie dochter en wat fijn dat alles vandaag zo goed is gegaan. Geniet ervan met z'n 4-tjes! En veel succes morgen met de procedure.
    Liefs, Franck, Judith en Rens

• 25 April 2010 - 17:54

Lenie En Leo En Kids:

Een hele dag aan jullie gedacht. Mooi om te lezen dat Ming-Fay op Jing reageert. Wij hopen dat het morgen ook weer goed gaat en wensen jullie samen alle goeds toe.

• 25 April 2010 - 18:51

Jopie:

Wat geweldig dat het zo goed gegaan is de eerste dag. Het is een prachtige dochter en zusje voor Jing. Heel veel geluk gewenst en een mooie tijd in China.
    Veel liefs, Rikus & Jopie

• 25 April 2010 - 19:11

Yvonne En Rob:

Hoi Pauline, Minf-fay, Ruud en Jing.
    Wat een dotje van een dochter en dapper van Jing dat hij zijn zus zo opvangt.
    Veel geluk en plezier met elkaar.
    Dikke kus aan allemaal

• 25 April 2010 - 20:41

Serap En Edwin:

Lieve Ruud, Paulien, Jing en Mingfay,

Wat fantastisch dat jullie nu samen zijn en wat goed dat Jing toch een beetje de 'ijsbreker' is. Fijn dat het eerste contact zo goed is verlopen. We zijn erg benieuwd naar de bevindingen van morgen.

Groeten van ons en de kinderen,

Serap en Edwin

• 25 April 2010 - 20:47

Leonie Zuger:

Wat heerlijk dat juliie Ming nu kunnen vasthouden. Het lijkt me allemaal heel spannend. Tja, de taal, heel lastig maar met liefde kun je alles zeggen.

• 26 April 2010 - 07:01

Tatiana & Wichard:

Lieve Hoogerwerfjes,

wat prachtig om te zien dat op deze manier weer een gelukkig gezin compleet is!

Heel veel sterkte, geluk en gezondheid voor jullie allemaal!

Ook deze keer zal het jullie weer lukken alles te doorstaan en veilig huiswaarts te keren.

Tot gauw!

• 26 April 2010 - 07:45

Opa En Oma:

Lieve Jing,heb jij het leuk in China,wij hebben gelezen dat jij een mooie pop en speelgoed aan je zusje hebt gegeven,en dat ze erg om jou moet lachen,dat vinden wij héél lief.Het is vandaag maandag,maar wij hoeven jou niet van schooltje te halen wij missen je nu al tot gauw en een hele dikke kus voor je zusje, papa en mama,veel liefs van opa en oma.

• 26 April 2010 - 09:59

Arthur En Eveline:

Wat een mooi meisje. Wat zullen jullie blij zijn, dat ze nu bij jullie is. En Jing die zijn zusje meteen overal bij betrekt. Goed hoor.
    Kai vraagt:"Komt Jing al terug met Ming Fay." Hij vindt het ook erg spannend.
    Succes vandaag, Liefs Arthur, Eveline, Finn en KAi

• 26 April 2010 - 09:59

Arthur En Eveline:

Kai vraagt:"Komt Jing al terug met Ming Fay." Hij vindt het ook erg spannend.
    Succes vandaag, Liefs Arthur, Eveline, Finn en KAi

• 26 April 2010 - 10:25

Hans En Marja:

Wat een schattig kindje. Wat heeft ze prachtige ogen. Geniet maar van de kleine meid. Veel sterkte bij alle officiele instanties!