De derde dag - Reisverslag uit Xianyang, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu De derde dag - Reisverslag uit Xianyang, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu

De derde dag

Door: mingfay

Blijf op de hoogte en volg Ruud, Pauline en Jing

27 April 2010 | China, Xianyang

We hebben een goede nacht gehad. De kinderen hebben ononderbroken geslapen tot 8.00 uur. Wat een luxe! Ming-Fay doet het fantastisch. Vanmorgen heeft ze een genoten van een chinees ontbijt met rijstenpap en fruit. Jing gaf de voorkeur aan uitgebakken spek met ei op een boterham. Ming-Fay drinkt graag water uit een flesje. Dat flesje beheert ze zelf. Ze loopt er de hele dag mee onder haar arm, schroeft de dop er honderd keer af om 1 slok te nemen en dan de dop er weer op te draaien (zuinigheid met vlijt). Vanmorgen heeft de gids ons meegenomen naar het Terra Cotta Leger. Hoewel dit in Xian is was het toch een uur rijden. Ming-Fay viel zowel op de heenweg als op de terugweg in slaap. Dat doet ze het liefst bij mama op schoot. Ze roept de hele dag 'mama bao bao', dat betekent 'mama optillen'. De buggy is een feest. Ze wordt er graag als een echte prinses in rondgereden. Telkens als we stilstaan roept ze 'kom, we gaan'. Jing vond het Terra Cotta Leger heel indrukwekkend. Hij heeft twee uur lang van museumhal naar musuemhal gelopen en met interesse overal naar gekeken. Vandaag gedroeg hij zich zowiezo erg voorbeeldig. Hij heeft keurig aan onze hand meegelopen, at zelf zijn eten op en liet zich niet uit zijn tent lokken als Ming-Fay weer eens iets uit zijn handen trok (ja, ze kan goed voor zichzelf opkomen). De gids was onder de indruk van het feit dat Jing zich zo keurig heeft gedragen. Jing groeide tien centimeter toen we hem een compliment hiervoor gaven. Ming-Fay probeert veel contact met hem te maken, deelt haar eten en drinken en noemt hem 'ge ge'wat broer betekent. Vanavond hebben we bij de mc Donalds gegeten. Daar hebben we ontdekt dat Ming-Fay dol op mais is. Jing en Ming-Fay liepen hand in hand de mc Donalds uit. Helaas hadden we geen camera bij de hand. Ook heeft Ming-Fay al wat Nederlandse woordjes gezegt zoals vier, mario (het super mario spelletje op de Nintendo is een dooslaand succes bij beide kinderen!), kiekeboe en hier. Het inslapen ging vanavond goed. Ming-Fay valt redelijk snel in slaap als je haar vasthoudt op bed. Als grote broer mocht Jing iets langer opblijven maar die slaapt ook al een poosje. Het was vandaag een heerlijke dag. We zijn benieuwd wat morgen weer brengt. Bedankt voor alle lieve reacties. Hartverwarmend om te lezen!

• 27 April 2010 - 14:19

Ron,Ellen,Tigo, Sven:

Lieve Jing

Wat hoor ik, ben jij z'n goed grote broer voor Ming-Fay!!!!! We zij heel erg trots op jou.!

Lieve allemaal,

Wat is het heerlijk om elke dag jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken.

Liefs van ons

• 27 April 2010 - 14:23

Papa En Mama:

Lieve Pauline en Ruud,wat heerlijk om te lezen dat het zo fijn gaat en dat Ming-fay en Jing het zo goed doen,zeg maar tegen Jing dat Opa en Oma apetrots op hem zijn.Veel liefs Papa&Mama-Opa&Oma xxxxx

• 27 April 2010 - 14:53

Jose Orsel:

Wat fijn dat het zo goed gaat. het moet gewoon zo zijn!!! Wat een leuke foto´s. Ruud mag ik een foto aan onze collega´s laten zien? Veel plezier en lekker genieten.

• 27 April 2010 - 14:55

Ellen :

O lieve schatten nog ff reageren op de foto's geweldig!!!!!!!!!!!!

Dikke kus voor de kids

• 27 April 2010 - 15:17

Petra En Marcel&kids:

hoi lieve familie,

Ohhh wat lief dat Ming-Fay steeds mama optillen zegt... dan smelt je hart!
    Wat een leuke foto's ook, jullie kijken erg trots!
    Hopelijk voor jullie weer zo'n goede nacht!

Groetjessss

• 27 April 2010 - 16:23

Anna, Jos En Jose:

Wat fijn dat MingFay het zo goed doet en dat Jing het allemaal goed oppakt. Heerlijk! De foto's zijn ook erg leuk. Wat een mooie dochter hebben jullie.
    Vooral op die foto waar ze lacht, zie je de zon doorbreken. Geniet nog maar even lekker van de reis en vooral van elkaar.

• 27 April 2010 - 17:01

Maaike En Ning:

Hallo,
    Wat mooi om te lezen dat het zo goed met jullie gaat! En zo te lezen is Jing echt een grote broer en het goede voorbeeld voor zijn zusje.
    Gedragen en rond gereden willen worden als een echte prinses, dat verhaal komt ons bekend voor, Ning wilde ook steeds gedragen door mama. Heerlijk dat ze zich zo op haar gemak voelt bij jullie, op de foto's ziet er heel ontspannen uit.
    We kijken weer uit naar nog meer moooie ervaringen.
    liefs van Maaike, Ning, Eva en Martin.

• 27 April 2010 - 18:42

Elles, Katinka & Sam:

Goh zeg, dit lijkt nog mooier dan jullie ooit hadden kunnen dromen! Wat een opluchtig zal dat zijn voor jullie allemaal. Geniet er maar lekker van!

• 27 April 2010 - 18:43

Bart,Mireille:

Lieve allemaal,
    Wat staan jullie stralend op de foto's en wat is het leuk om jullie ervaringen te kunnen delen wat een mooi gevoel twee blijen kinderen, broer en zusje die samen spelen en lachen.
    Liefs van ons allemaal

• 27 April 2010 - 20:37

Marjon En Jody:

Wat geweldig om weer over jullie belevenissen te lezen. Fantastisch dat Jing en Ming Fay zo goed op elkaar reageren. En Jing opeens helemaal de grote broer!! En dat ze jullie al mama en broer noemt...dat moet wel een heerlijk gevoel zijn. Geniet nog van jullie tijd in China, van het land en vooral van elkaar. Jullie zullen straks vast als een hecht gezinnetje huiswaarts kunnen keren. Blijf vooral schrijven en fotootjes maken, we volgen alle nieuws trouw. Veel geluk, liefs Jody Marjon Luuk Kim

• 28 April 2010 - 08:39

Yvonne En Rob:

Tja wat moet je hier op zeggen; wat een warmte stralen de foto's uit!

Groetjes Von en Rob

PS. We kijken weer uit naar het volgende verslag.

• 28 April 2010 - 12:20

Daphne Hendriks:

Wat genieten jullie!!!!! grote knuffel aan jullie kids.

• 28 April 2010 - 12:21

Eric, Esther+meiden:

Wat een mooi meisje! We vinden erg leuk om van jullie te lezen hoe het gaat en wat fijn dat het zo goed gaat.
    We lezen jullie volgende verslag weer!
    Kus van ons

• 29 April 2010 - 08:55

Carla En André:

We hebben met interesse de foto's bekeken en het reisverslag gelezen. Het is gek maar als je dat doet voelen wij er ons ook emotioneel bij betrokken.Het lijkt ons een prachtig avontuur dat jullie met de kinderen meemaken.