De achtste dag - Reisverslag uit Beijing, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu De achtste dag - Reisverslag uit Beijing, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu

De achtste dag

Door: mingfay

Blijf op de hoogte en volg Ruud, Pauline en Jing

02 Mei 2010 | China, Beijing

Het was vandaag een rustige zondag. We moesten weliswaar de papieren voor de legalisatie en het visum in orde maken maar dat betekende in dit geval het verzamelen, uitzoeken en kopieren van papieren. De gids gaat vervolgens met dit dossier van de week op pad om alles in orde te maken dus dit keer geen lange rijen en geen gesleep met de kinderen gelukkig.

We hebben vandaag het grootste deel van de dag op de kamer doorgebracht. Het was voor de derde dag op een rij boven de 30 graden. Dat is iets te warm voor een speeltuin of een wandeling. We zijn vanmorgen heel even naar buiten geweest maar snel weer naar de hotelkamer met airco gevlucht want binnen de korste keren hadden we twee jengelende kinderen. Ming-Fay heeft vanmiddag twee uur geslapen wat ons gelegenheid biedt om veel aandacht aan Jing te geven. Hij geniet erg van die momenten.

Vandaag hebben we gebruik gemaakt van het zwembad in het hotel en de kinderen vonden het prachtig. Ming-Fay moest er aanvankelijk even aan wennen maar genoot uiteindelijk van het spetteren in het water. We zijn ook naar een speeltuintje geweest toen het heetst van de dag voorbij was. Op zondag zoeken veel Chinezen parken en pleinen op om elkaar te ontmoeten en samen spelletjes te doen. Het was dan ook gezellig druk op het speelplein en Jing vond al snel een paar jongetjes van zijn leeftijd om mee te spelen. Soms moesten we goed kijken waar hij was gebleven want hij valt hier niet op.

In dit hotel verblijven ook de vier andere adoptiegezinnen waarmee we naar Beijing zijn gevlogen op 23 april. Het is leuk om elkaar terug te zien met de kinderen erbij. Morgen gaan we samen met deze vier stellen en in totaal 8 kinderen een excursie ondernemen naar de Chinese muur. Hopelijk is het dan minder warm.

We kijken weer uit naar jullie reacties en lezen ze allemaal aan Jing voor. Hij geniet net als wij van dit lijntje met het thuisfront. Uit zijn reactie is op te maken dat hij iedereen erg mist en in het bijzonder opa en oma. Sommige van jullie teksten kent hij uit zijn hoofd omdat we ze steeds opnieuw moeten voorlezen.

• 02 Mei 2010 - 17:12

Yvonne En Rob:

Lekker zo'n rustige dag er tussen door. Willen jullie een graatje warmte meenemen het is hier vandaag niet warmer geworden dan 9 graden en de hele dag regen!!!
    Groetjes.

• 02 Mei 2010 - 17:25

Leo, Lenie & Marieke:

Het blijft leuk om te lezen dat alles zo goed gaat! De foto's zijn super leuk:) Jing ziet er erg stoer uit op het speeltoestel en Ming-Fay heeft een prachtige lach! Veel plezier morgen (voor jullie straks) bij de Chinese muur!

Groetjes, Leo Lenie & Marieke

• 02 Mei 2010 - 18:37

Kitty & Erik:

Hallo Jing,

Wat heb je een prachtig zusje gekregen! Wat een mooi koppie!

Voor jou is het ook wel een heel avontuur, zo'n reis naar China! Vind je het spannend? Het is vast leuk om een zusje te krijgen met wie je al kan spelen. Maar misschien is het af en toe wel wennen als je de aandacht moet delen.

We zagen op de foto dat je al heel groot bent geworden. Nog langer dan Jasmijn!

Heel veel groetjes, ook aan papa, mama en je zusje!

Kitty, Erik, Max en Jasmijn

• 03 Mei 2010 - 06:56

Suzanne En Dirk-Jan:

Hoi Jing en Ming-Fay,

Wat leuk om al jullie belevenissen te kunnen lezen op het internet. En wat fijn om dan ook te zien dat het allemaal zo goed verloopt!

Ming-Fay, wat doe je het inderdaad allemaal goed zeg, fijn! En Jing wat ben jij groot geworden zeg en wat gedraag jij je als een goede grote broer!

Geniet nog van jullie tijd in China en vergeet niet af en toe papa en mama in de gaten te houden. Doe ze maar de groetjes van ons.

Veel liefs,
    Suzanne en Dirk-Jan

• 03 Mei 2010 - 17:40

Pa En Ma Hoogerwerf:

hallo

Marja is op visite en heeft de foto's laten zien. Erg leuk om allemaal te zien. fijn dat het allemaal zo goed gaat met Mingfay en Jing.
    de hartelijke groeten!

• 03 Mei 2010 - 17:40

Pa En Ma Hoogerwerf:

hallo

de hartelijke groeten!

• 04 Mei 2010 - 11:18

Ouders Van Jody Nuin:

lieve allemaal,wat een mooi verslag,Het roept veel emoties op.Wat een schattig meisje ik wens jullie een geweldige toekomst toe met zn vieren,en ik hoop beide kinderen eens te ontmoeten als jullie bij Jody en Marjon zijn.Nog een fijne tijd samen in China. groeten van oma van luuk en Kim