'Belangrijke mensendag' - Reisverslag uit Xianyang, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu 'Belangrijke mensendag' - Reisverslag uit Xianyang, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu

'Belangrijke mensendag'

Door: mingfay

Blijf op de hoogte en volg Ruud, Pauline en Jing

26 April 2010 | China, Xianyang

Ming-Fay heeft afgelopen nacht goed geslapen. Jing daarentegen was de halve nacht wakker. Waarschijnlijk een combinatie van jetlag, teveel spanning en een nieuw geluid op zijn kamer, namelijk dat van een snurkend klein zusje. Telkens ging hij recht op in bed zitten om te vragen wat hij nu precie hoorde. Dan vertelden wij dat het zijn zusje was met als gevolg dat hij dan even bij haar wilde kijken. Dit gingen door tot 4.00 uur vannacht door en vandaag was hij dus doodmoe. Vandaag begon met een snel ontbijt om 8.00 uur en daarna naar het registratiekantoor. Een hoge ambtenaar uit de provicie Shaanxi controleerde alle documenten en stelde ons vragen over onze motivatie om Ming-Fay te adopteren. Het verliep allemaal gesmeerd en de kinderen vermaakten zich prima met spelletjes en bellenblazen. Na twee uur waren alle handtekeningen en vingerafdrukken geplaatst en konden we even terug naar het hotel voor de lunch. We eten op de kamer omdat Ming-Fay niet gewend is aan het restaurant. Ook is ze niet gewend om aan tafel te eten. In het pleeggezin was waarschijnlijk een soort kang waarop werd geslapen en gegeten. Ze heeft dus op bed gegeten en Jing deed haar graag na (de housekeping zal blij met ons zijn!). Ming-Fay heeft vandaag heel goed gegeten en gedronken. Ze geeft duidelijk aan wat ze wil en ook wat ze niet wil. Er zit een eigen willetje in. In elk opzicht is het echt een meisje meisje. Ze houdt van mooie kleren, wil graag schone handen, ordend graag haar speelgoed en krabbelt haar broertje als die haar uitdaagt. Opvallend is dat ze alles deelt, ook haar snoepjes. Vandaag waren er ook wel een paar momenten van jaloezie over en weer maar het andere moment hebben ze weer veel lol samen. Het is eigenlijk al heel vertrouwd na 24 uur. Vanmiddag hebben nog een rit naar het politiebureau gemaakt voor de aanvraag van haar paspoort. Daar heeft ze veel heen en weer gelopen voor de deur terwijl de gids binnen in een snikheet kantoor stond te wachten in een lange rij. Op de terugweg naar het hotel viel ze in de auto in slaap. Na het eten vanavond hebben Jing en Ming-Fay een ijsje gegeten. Dat was niet nieuw voor haar maar duidelijk bekend terrein. Ze genoot ervan. In bad gaan daarentegen was wel nieuw en is dan ook niet gelukt. Slapen ging vandaag wat moeizaam. De kinderen waren allebei erg moe en huilden. Jing viel uiteindelijk snel in slaap na een flinke huilbui en Ming-Fay viel later in slaap op ons bed tussen ons in. We hebben haar kunnen overhevelen naar haar eigen bedje waar ze nu in diepe rust is.

• 26 April 2010 - 14:37

Ron,Ellen,Tigo, Sven:

hey lieve familie Hoogerwerf

Wat fijn dat het al zo goed aanvoeld met z,n viertjes!!! Leuk om te lezen dat Jing en Mingfay het al zo met elkaar kunnen vinden.
    Geniet maar lekker van elkaar!

Dikke Maga Kus van ons viertjes!

• 26 April 2010 - 15:18

Jose Orsel:

Oh wat een lief meissie. Fijn dat het zo goed gaat. Leuk dat jullie uigebreid verslag doen, ga morgen weer kijken

• 26 April 2010 - 17:00

Papa En Mama:

Lieve Pauline en Ruud,leuke foto's van ons kleine prinsesje met Mama op het grote plein, met Papa en Mama en met Jing samen in bedje.Heel fijn dat alles zo soepeltjes is verlopen,en dat Jing en Ming-fay het samen goed kunnen vinden ,dat er wat reakties zijn tengevolge van alle emoties is niet meer dan logisch.Nog héél veel plezier samen en dikke knuffels ,veel liefs Papa en Mama.

• 26 April 2010 - 17:28

Bart, Mireille:

Gefeliciteerd, vanaf nu hoort Ming-Fay officieel bij jullie. Gelukkig gaat het goed en hebben jullie nu alle tijd om aan elkaar te wennen en van elkaar te genieten. Leuk dat het zo goed gaat tussen Jing en Ming-Fay. Wat is ze schattig in haar mooie pyajama samen met Jing in het bedje.
    Dikke kus van ons allemaal.

• 26 April 2010 - 18:12

Elles, Katinka & Sam:

Goed zo! Een meisje met pit dat voor d'r zelf op kan komen. Ik lees allemaal goede eigenschappen. Heel goed! En wat betreft 't naar bad gaan....daar kun je heel lang zonder, weet ik uit ervaring. Gewoon weer lekker hetzelfde aan doen de volgende dag. Dat zit absoluut 't lekkerst en is heerlijk vertrouwd. Nou, lekker laten gaan, zou ik zeggen....nou, hopelijk lekker slapen vannacht!

• 26 April 2010 - 21:26

Kees En Annemarie:

Volgens ons is het vandaag 3 jaar geleden dat Jing in Nederland aankwam! Heel bijzonder dat hij op deze dag in China is! Wat een lekker wijfie! Van harte gefeliciteerd met dit heerlijke meisje! en met Jing z'n 3 jaar! Heel veel succes en nog een fijne tijd in Chinaland! Enig om alle gebeurtenissen zo snel hier te lezen en jullie dochter te zien.Heel veel liefs!!!xxx

• 27 April 2010 - 05:40

Serap En Edwin:

Zo te lezen gaat alles zeer voorspoedig. Wat een fantastische foto's van de trotse ouders en die twee samen in de box is echt geweldig ! Heel veel succes vandaag en groeten uit Ankara van ons allemaal !

• 27 April 2010 - 07:04

Yvonne En Rob:

Ontroerend verslag.
    Groetjes uit Almere

• 05 Mei 2010 - 13:45

Ingeborg:

hoi hoi

wat een leuk verslag van jullie mooie dochter .
    een hele fijne tijd samen en hopelijk tot gauw.

groejes,
    jacco,ingeborg en jaimy v brouwershaven

( fam van ron en ellen)