De tiende dag - Reisverslag uit Beijing, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu De tiende dag - Reisverslag uit Beijing, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu

De tiende dag

Door: mingfay

Blijf op de hoogte en volg Ruud, Pauline en Jing

04 Mei 2010 | China, Beijing

We hadden vanmorgen om 6.00 uur een vroege start van de dag. Het gevolg was dat de kinderen allebei om 10.00 uur al uitgeteld waren. Een uitstapje leek vandaag dus niet verstandig. We hebben alleen wat boodschappen gedaan en een wandelingetje rond het hotel gemaakt. Ming-Fay zit als een echte prinses in de buggy waarmee ze veel aandacht trekt. Vandaag kreeg ze van een oude man op straat spontaan een windmolentje en bij de McDonalds kreeg ze een snoepje van het personeel. Ze weet hoe ze de aandacht van mensen moet trekken. Papa en Jing hebben nog een poosje gezwommen vanmiddag. Jing heeft de smaak helemaal te pakken, hij heeft de grootste schik in het water. Ming-Fay en mama hebben gekeken en foto's gemaakt. Het is grappig om te zien hoe Ming-Fay haar vader en broertje scherp in de gaten houdt en reageert. Als er iets mis ging in het water dan riep ze 'ohoh' en als papa en Jing te ver gingen dan riep ze 'papa, papa, kom terug'. Er was toevallig ook een ander jongetje uit onze groep met zijn papa aan het zwemmen.
Vanavond was er een tropische onweersbui. Jing en mama hebben op een stoel voor het raam gekeken naar het onweer en de regen terwijl papa Ming-Fay in bad deed. Ze doet in bad niets liever dan honderd keer water overgooien van een flesje in een bakje en terug. Tijdens het bedritueel moest Ming-Fay huilen waarschijnlijk omdat ze heel erg moe was. Jing had echter een eigen verklaring voor de huilbui van zijn zusje. Ze zou het jammer vinden dat de dag voorbij was en ze moet nog een beetje wennen volgens Jing.

De laatste dagen maakt Jing er een gewoonte van om staand te plassen. Dat gaat op zich heel goed. Maar goed betekent bij Jing al snel saai dus gaat hij eens wat experimenteren. Zo heeft hij ontdekt dat je voor brandweerman kan spelen en dan is alles dus nat. Thuis gaan we maar weer zittend plassen.

Vanvond mocht Jing opblijven omdat hij vanmiddag een poosje in de buggy had geslapen tijdens de wandeling. We hebben gezellig met z'n drieen koffie gedronken toen Ming-Fay sliep. Daarna hebben we geverfd en Jing mocht helpen om het verhaal voor de website te schrijven. Dit is de tekst die Jing zelf heeft geschreven:

'jing4hoogerwerf
ming-fay3aymeepapa44mama38
paraplu
klmgriekenland
Hallo rakkers, hebben jullie lekker geslapen?'

Waar het hart vol van is..........

PS. zie ook tekst van de 9de dag hieronder.

• 04 Mei 2010 - 13:58

Yvonne En Rob:

We hebben jullie verhalen gezellig met een kopje thee en een koekje zitten lezen.
    Groetjes

• 04 Mei 2010 - 14:54

Papa En Mama:

Hallo rakkers,lekker geslapen,zeg luister voor brandweerman spelen is ook leuk,wat lief hoe Ming-Fay op alles reageert oh-oh,en logisch dat ze niet door andere opgetild wil worden,want zij vind jullie alleen maar lief,en wie wil er nou niet een broertje als brandweerman hebben?Het zijn twee schatjes,hopelijk waren ze vanmorgen niet zo vroeg wakker,zodat jullie ook een beetje uitgerust zijn, veel liefs en kusjes van Papa&Mama en Opa&Oma.

• 04 Mei 2010 - 18:32

Elles, Katinka & Sam:

Begrijpen we nu goed dat Jing graag met de KLM naar Griekenland gaat en dan papa, mama, Ming-Fay en een paraplu meeneemt? En wie zijn dan precies die rakkers? Nou, we snappen 'm nog niet helemaal. Het lijkt ons een beter idee als jullie over een paar dagen lekker met de KLM naar huis komen en dan komt een paraplu inderdaad wel van pas. Zo niet voor de regen danwel voor Jing als hij weer eens voor brandweerman speelt. Zeg maar tegen die kleine man dat zijn experimenten erg vies zijn en bij tante Elles en Katinka niet zijn toegestaan! Voor nu, lekker slapen en morgen vroeg weer op....

• 05 Mei 2010 - 09:24

Arthur En Eveline:

Hoi Allemaal,
    Wat een mooie foto's weer. En weer een aantal verslagen gelezen. We zijn een paar daagjes weggeweest en weer helemaal bij over jullie reis naar China. Finn en Kai vinden de foto's erg leuk om te zien. En Kai was helemaal weg van Jing in het zwermbad. In het diepe bad.
    Geniet nog van jullie reis en Jing wat sta je weer stoer op de foto. Knuffel van Kai en Finn.
    Groetjes Arthur, Eveline, Finn en Kai