De elfde dag - Reisverslag uit Beijing, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu De elfde dag - Reisverslag uit Beijing, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu

De elfde dag

Door: mingfay

Blijf op de hoogte en volg Ruud, Pauline en Jing

05 Mei 2010 | China, Beijing

Vanmorgen zijn we begonnen met een heerlijk uitgebreid ontbijt. De kinderen hadden allebei de rust om lang aan tafel te blijven zitten en hebben goed gegeten. Zelfs Ming-Fay heeft vanmorgen gegeten! Ze eet het liefst rijst (ook als ontbijt) en watermeloen. Na het ontbijt zijn we naar de Verboden Stad gegaan per taxi. Een taxirit van ruim 20 minuten kost hier nog geen drie euro. Een taxi terug naar het hotel bleek alleen moeilijk te vinden. Ze vroegen vier keer zoveel geld of weigerden gewoonweg. Waarom is ons niet helemaal duidelijk maar blijkbaar kunnen ze het zich veroorloven. Uiteindelijk zijn we in elk geval per taxi teruggekomen in het hotel. Ming-Fay heeft na de lunch anderhalf uur geslapen. Jing en papa hebben weer gezwommen. Om 18.00 uur zijn we met de hele groep (vijf stellen en 8 kinderen) onder leiding van de gids in een lokaal restaurant gaan eten. Het eten was okee, vooral Ming-Fay genoot ervan omdat ze allemaal bekende dingen voorbij zag komen op het glazen draaiplateau. Jing mist de aardappels, de groente en het vlees van thuis. Hij heeft het helemaal gehad met het eten hier. Het was duidelijk dat hij zich niet op gemak voelde wat leidde tot verschillende huilbuien (maar huilen lucht op zegt Jing dan, verwijzend naar een reactie van Ellen waarin ze dat een paar dagen geleden schreef) . Eenmaal terug in het hotel was het weer goed. Jing was erg moe en viel snel in slaap. Ming-Fay daarentegen kon de slaap niet vatten. Dat was voor het eerst want tot nu toe is ze een makkelijke slaper. Papa bracht Jing in de ene slaapkamer naar bed terwijl mama Ming-Fay in de andere slaapkamer probeerde te laten slapen. De muren zijn hier echter nogal dun. Ming-Fay hoorde dus alles wat papa en Jing tegen elkaar zeiden. Terwijl ze hiernaar luisterde onderzocht ze mama's gezicht eens grondig. Dat betekent vingers in mijn neus, ogen en mond. Na een half uur uur sliep Jing en hebben we haar in haar eigen bedje gelegd op de kamer van Jing. Bij gebrek aan afleiding viel ze zonder morren binnen een paar minuten in slaap.

PS. De foto met Jing bij het kanon en het schilderij met de soldaten is speciaal gemaakt voor opa (je moet een beetje fantasie hebben om het te kunnen zien op de foto). Jing zegt wel tien keer per dag dat we een foto voor opa moeten maken en dat hij benieuwd is wat opa daar nu weer over zal schrijven in zijn reactie.

• 05 Mei 2010 - 15:53

Ron,Ellen,Tigo, Sven:

Goed zo Jing huil :'( af en toe maar lekker, dat doe ik ook af en toe en daarna voel ik me een stuk beter!

Sven moest vanmiddag ook heel erg hard huilen en daarna was hij weer helemaal gezellig.

Ming-Fay wat zie je er vandaag weer mooi uit! ;-) Wat heb je toch een lekker grietje en papa is al hele maal verlieft op je dat zie te zo........

geniet lekker en we wachten de verhalen morgen weer af!

dikke mega kus

P.s. Jing wat had je gisteren mooi verhaal geschreven!

• 05 Mei 2010 - 17:40

Marit Yu Ming Ji Schmelter:

Hallo,
    Ik ben Marit(yu Mingji)
    12 jaar en een rootsreis aan het maken in China.
    Gefeliciteerd met jullie dochtertje. Veel geluk met elkaar.

• 05 Mei 2010 - 18:52

Papa En Mama:

Lieve schatten,goedemorgen lekker geslapen, want dan kunnen jullie er weer een spannende dag van maken.Met taxi-chauffeurs is het hetzelfde als in warenhuizen,je gaat met de roltrap omhoog en je mag lopend weer naar beneden.Lieve Jing geniet nog van het weekje in China met Ming-Fay en Papa en Mama,ook Opa en Oma zijn de dagen aan het aftellen,voor je het weet sta je alweer op Schiphol!Leuke foto de twee met het ijsje,en Jing in het wagentje,wat een plaatje is Ming-Fay.Lieve Jing hele mooie foto bij die grote proppenschieter(Kanon),daar schoten vroeger de soldaatjes mee,maar nu niet meer.Zo te zien vind Ming-Fay haar Papa ook heel lief,en papa staat te stralen en terecht.Nog maar een paar nachtjes slapen en dan kunnen wij jullie eindelijk in onze armen sluiten.Heel veel liefs van Opa en Oma.

• 05 Mei 2010 - 19:32

Eric, Esther+meiden:

We lezen jullie verhalen elke dag. De meiden kijken graag naar de foto's. Het is erg mooi om jullie zo te kunnen volgen. Jullie hebben een mooi stel daar zo. Ming-Fay ziet eruit als een lekker eigenwijs meisje en volgens de verhalen is ze dat ook. Jing doet het ook goed als grote broer. Zomaar ineens een zusje is best lastig. Nina vindt haar zus best lastig om alles mee te delen en die twee zijn toch al wel aan elkaar gewend.
    We kijken uit naar het volgende verslag,
    Kus en groeten uit Hoorn,
    Eric, Esther, Nina en Olivia

• 05 Mei 2010 - 20:57

Bart, Mireille&kids:

Zo te zien heeft ook papa Ming-Fay voor hem gewonnen en wat is papa blij met zijn meisje. Wat ziet ze er mooi uit.Jing leuk dat je zo graag zwemt, en wat had je een mooi verhaaltje geschreven.
    Wij zijn gisteren naar de zaanse schans geweest en daar hebben we molens bekeken en gezien hoe ze klompen maken. Nomy vondt ze zo mooi dat ze nu ook roze klompen heeft die ze gelijk aan wilde houden. Nou ze had wel bekijks, heel veel toeristen keken naar haar en maakten foto's.

Kus van ons allemaal

• 06 Mei 2010 - 19:17

Jose Orsel:

Ik lees iedere dag jullie reisverslag. Het is zo lief om te lezen hoe jullie deze reis met elkaar beleven. Zelfs mijn verkering vraagt hoe het gaat met de Hoogerwerfjes. Zeg maar tegen Jing dat het koud is in Nederland en dat hij nu nog lekker kan zwemmen!!! Nog even en jullie zijn weer thuis. Liefs Jose en Dick