De twaalfde dag - Reisverslag uit Beijing, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu De twaalfde dag - Reisverslag uit Beijing, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu

De twaalfde dag

Door: mingfay

Blijf op de hoogte en volg Ruud, Pauline en Jing

06 Mei 2010 | China, Beijing

Vanmorgen hebben we de Blue Zoo in Beijing bezocht. Dat is een aquarium met o.a. een onderwatertunnel van 120 meter lang (de langste van Azie) waar je op een rolband doorheen wordt geleid. Aangezien Jing dol is op vissen genoot hij. Ming-Fay vond de vissen een beetje eng, vooral als ze dicht langs het raam zwommen. De rolband daarentegen vond ze geweldig. Het was vandaag na een paar koelere dagen weer tegen de 30 graden. Het aquarium bevond zich onder de grond en was dus lekker koel. 's Middags heeft Ming-Fay drie uur geslapen. We moesten haar om half vijf wakker maken! Jing heeft 's middags natuurlijk weer gezwommen met papa en maakt gestage vorderingen in het water. Van dat zwemmen wordt je moe. Toen Ming-Fay eindelijk wakker was, viel Jing in slaap nadat hij tijdens een huilbui kenbaar had gemaakt dat hij naar huis wil. Ook in zijn spel praat Jing steeds over 'straks als we weer thuis zijn....'. Helaas duurt het nog een week. Het verdriet van Jing hakt er ook bij ons in. Het energieniveau van de kinderen daalt door alle indrukken van de afgelopen tijd. We brengen daarom veel tijd op de kamer door en proberen zoveel mogelijk een ritme aan te brengen in de dag. Naast ons hotel ligt een Carrefour. Dat is een enorme winkel van twee verdiepingen waar ze naast levensmiddelen ook allerlei andere dingen verkopen zoals tv's, kleding, speelgoed, pannen en enz. Vanavond toen Ming-Fay sliep zijn mama en Jing door het donker naar de Carrefour gelopen om een cadeautje voor Jing te kopen. Hij heeft een puzzel en een autootje uitgezocht waar hij zielsgelukkig mee is. Tijdens de wandeling van en naar de winkel kletste hij de oren van mama's hoofd. Het is natuurlijk ook wel erg spannend om in het donker de straat op te gaan!

• 06 Mei 2010 - 15:48

Yvonne En Rob:

Net zoals Jing naar huis toe wil, wordt het voor ons ook steeds spannender om jullie weer in levende lijven te zien!

• 06 Mei 2010 - 15:48

Lenie En Leo En Kids:

We wensen jullie sterkte voor de komende week. Ook wij zien uit naar jullie terugkomst. Het is wel leuk om via de foto's te zien hoe Ming-Fay veranderd is en hoe jullie naar elkaar toegroeien en ook te lezen hoe goed Jing er mee omgaat.

• 06 Mei 2010 - 16:38

Papa En Mama:

Lieve Pauline en Ruud,ook wij tellen wij de dagen nog te gaan en Oma had het reeds voorspeld dat het voor ons kleine mannetje,een lange reis zou zijn eigenlijk te lang,ondanks het feit dat hij er een héél lief zusje bij heeft gekregen.Voor het betere weer hoef je hier niet te zijn,met uitzondering van de eerste week, zijn het nu onafgebroken herfsttemperaturen,maar naar het er uitziet lopen de temperaturen tegen de tijd dat jullie terugkomen weer wat op(bofkonten).Ons kleine meisje groeit steeds meer naar jullie toe,dat kunnen wij wel zien en dat is fijn.
    Lieve Jing,nog maar slechts 6 dagen te gaan,en dan ga je alweer vliegen terug naar huis,dus duurt het niet zo lang meer,probeer toch maar nog even te genieten van jou mooie land,want het is zo voorbij en ga je voor Opa en Oma nog wat mooie foto's maken! en nog een mailtje sturen! naar ons waarin je héél blij bent en nog een mooie tekening !van China maken en meenemen naar Nederland.Nou lieve schatten dikke knuffels en tot gauw,liefs Opa en Oma.

• 06 Mei 2010 - 19:47

Bart, Mireille&kids:

Lieve allemaal,
    Wat zielig voor Jing dat hij zo graag naar huis wil, een week is zo om maar is best lang als je heimwee hebt. Jullie hebben wel lekker weer, hier is net herfst.Veel plezier morgen.
    Jing wat voor puzzel en auto heb je uitgezocht?

• 07 Mei 2010 - 13:02

Apotheek:

het is niet te geloven wat een beauty-queen dit is.Wat een prachtige dochter hebben jullie erbij.Jullie zien er uit als een heel gelukkig gezin. Ik hoop donderdag avond ook op schiphol te zijn.We leven allemaal erg mee en vinden het leuk om de dagelijkse activiteiten mee te lezen.Jullie moeten de hartelijke groeten van iedereen uit de apo hebben.En hopelijk tot donderdag!!gr loes