De veertiende en vijftiende dag - Reisverslag uit Beijing, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu De veertiende en vijftiende dag - Reisverslag uit Beijing, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu

De veertiende en vijftiende dag

Door: mingfay

Blijf op de hoogte en volg Ruud, Pauline en Jing

09 Mei 2010 | China, Beijing

Gisteravond lag internet eruit dus zijn we maar op tijd naar bed gegaan. Dat bleek erg verstandig want vanmorgen (eigenlijk meer vannacht) om 4.45 uur vond Ming-Fay dat ze genoeg had geslapen, vervolgens was Jing ook wakker. We hebben nog wel in bed gelegen tot 7.00 uur maar van slapen kun je niet spreken. Moederdag begon dus op tijd. Om eerlijk te zijn waren we moederdag glad vergeten totdat iemand aan het ontbijt ons erop attendeerde. Helaas geen zelfgemaakte knutsels dit jaar. Als pleister op de wond wist Jing nog wel nog te vertellen wat hij vorig jaar bij Twinkel voor mama had gemaakt!

Om half tien zaten we al in een taxi naar de Lama tempel. Het is één van de grootste en belangrijkste tempels van de Tibetaans boeddhistische kloosters van de wereld. Het gebouw en zijn kunstwerken zijn gemaakt in Han-Chinese en Tibetaanse stijl. De hele wijk eromheen en alle winkeltjes zijn in dezelfde stijl opgetrokken hetgeen een apart sfeertje creeerd. Papa en mama vonden het reuze interessant maar de kinderen waren het na tien minuten al zat. Jing jengelde om een ijsje dat tot zijn verdriet niet verkrijgbaar was. Als blanke ouders met twee gillende Chinese kinderen in een klooster vielen we dusdanig op dat we al snel besloten om terug naar het hotel te gaan. Om 12.00 uur hadden we op de kamer al een eenvoudige lunch genuttigd en lag Ming-Fay weer in haar bedje. Jing ligt op ons bed te relaxen met zijn spelcomputer.

Gisteren hebben we een rustige dag gehad met wat wandelingetjes in de omgeving van het hotel. Mama heeft met Ming-Fay gewinkeld en een zomerjasje voor haar gekocht. Winkelen en kleding passen is wel aan Ming-Fay besteed. Ze vindt alle nieuwe kleertjes prachtig. 's Avonds hebben we in een lokaal restaurant gegeten. Het is altijd spannend wat je krijgt aangezien je geen idee hebt wat je besteld. We gaan maar af op de plaatjes, van de Chinese tekens kunnen we toch geen soep koken. Omdat de gerechten niet duur zijn hebben we gewoon veel verschillende dingen besteld. Het meeste was best lekker. Ook de kinderen hebben goed gegeten.

• 09 Mei 2010 - 08:46

F,J,R,T:

Hallo daar in het verre China,

Hebben net weer even jullie verhalen van de afgelopen tijd gelezen. Fijn dat het goed gaat maar wat zielig dat Jing zo graag naar huis wil. Gelukkig duurt het niet lang meer en kunnen jullie Ming-Fay heerlijk mee naar huis nemen en kan Jing haar alles in huis laten zien.
    Hier gaat alles goed. We zijn ontzettend blij met onze zoon en broertje die het erg goed doet!
    Bedankt voor de kaart. Jullie zijn zo ver weg en wisten deze als eerste te versturen! Geweldig!
    Geniet nog even daar de laatste dagen.
    Veel liefs,
    Franck, Judith, Rens en Tygo.

• 09 Mei 2010 - 10:44

Ron,Ellen,Tigo, Sven:

Lieve allevier

Dit is waarschijnlijk de laatste keer dat ik een berichtje kan schijven aangezien we een midweekje weg gaan, gelukkig kan ik op mijn mobiel wel jullie verhaal steeds lezen en de foto's bekijken maar reageren kan helaas niet.
    Wat is het toch mooi om te zien en te lezen dat jullie met zijn 4tjes al erg naar elkaar aan het toegroeien zijn. Ming-Fay haar blik in haar ogen zij al heel anders dan toen ze net bij jullie was.
    Jing ontpopt zich tot een hele goed grote broer!
    Papa en mama zij helemaal in de gloria met hem mooi gezin!
    We hier aan deze kant kijken mogen elke dag even mee kijken in jullie leven en dat ervaar ik als heel bijzonder!

Lieve alle vier we blijven jullie verhaal goed volgen maar voor als ik niet mee kan reageren kom veilig thuis en al vast goede reis!

Dikke mega kus van ons viertjes

• 09 Mei 2010 - 18:35

Papa En Mama:

Lieve Pauline en Ruud,Jing en Ming-Fay,wat een leuke foto in het restaurant,wij zien het al ze komen niets te kort ah mai,en dan die foto dat Jing-Ming-Fay vasthoud die is toch geweldig en de foto van Ming-Fay met haar hoedje en d'r nieuwe zomerjasje echt een dametje geweldig,wat een schat.Lieve Jing het eind is in zicht nog maar slechts een paar nachtjes en dan ben je weer thuis,heerlijk hé lieverd,en ga je dan je zusje alles in het huis laten zien ja toch...Wat fijn dat wij zo dadelijk onze kleine meid eindelijk in levende lijve kunnen zien,en dat wij ons kleine mannetje weer in onze armen kunnen sluiten.Nu maar hopen dat de terugreis niet al te veel vertraging oploopt en alles een beetje vlotjes verloopt.Veel liefs en dikke knuffels van Opaen Oma.

• 09 Mei 2010 - 18:44

Elles, Katinka & Sam:

Dat was nog eens een bijzondere moederdag. En nu de dagen aftellen tot de terugreis....over 4 daagjes is het grote feest. Fijn, hoor!!

• 10 Mei 2010 - 13:18

Arthur En Eveline:

Hoi,

Daar zijn we weer. Vorige week heeft Kai lang naar jullie foto's gekeken en op knopjes gedrukt zodat de foto's allemaal achter elkaar op het scherm kwamen. Hij vond de foto's erg leuk en ik hoorde hem af en toe hard lachen. Vervolgens kregen we geen verslagen meer van jullie. Ben vandaag gaan kijken, maar krijg de verslagen niet meer via de mail. Dus lees ze nu gewoon vanaf de site.
    Nog even in China en dan zit het er weer op. Het wordt waarschijnlijk nu echt de dagen aftellen. Geniet er nog maar van en wat is het enorm leuk om de foto's te zien en de verslagen te lezen. Je ziet de kinderen groeien.Groeten Finn, Kai, Arthur en Eveline