Aankomst op Schiphol 13 mei - Reisverslag uit Beijing, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu Aankomst op Schiphol 13 mei - Reisverslag uit Beijing, China van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu

Aankomst op Schiphol 13 mei

Door: mingfay

Blijf op de hoogte en volg Ruud, Pauline en Jing

09 Mei 2010 | China, Beijing

Met nog maar een paar dagen te gaan nadert ons vertrek naar huis en de aankomst op Schiphol. Wij kijken erg uit naar het moment dat we iedereen weer zien! Jing heeft veel meer rust nu hij weet dat het niet lang meer duurt. We vliegen donderdag 13 mei met vlucht CZ345 (China Southern Airlines) van Beijing naar Amsterdam waar we om 18.35 uur veilig hopen te landen. Alle familie, vrienden, buren en bekenden zijn hierbij van harte uitgenodigd op Schiphol om getuige te zijn van de eerste voet die Ming-Fay met Hemelvaartsdag zal zetten op Nederlandse bodem.

Eenmaal thuis zullen we niet direct bezoek kunnen ontvangen. Het is belangrijk dat Ming-Fay de eerste drie maanden de kans krijgt om rustig te wennen aan ons en haar nieuwe omgeving. We zullen tot en met augustus daarom deze site blijven onderhouden om jullie ook vanuit Nederland op de hoogte te houden van onze belevenissen als gezin. Het heeft drie jaar geleden al eerder op de site van Jing gestaan maar voor degenen het willen lezen hebben we hieronder het bericht over de hechting nogmaals geplaatst. We hopen op jullie begrip en zien jullie graag 13 op mei!

Hechting na aankomst:

Bij de thuiskomst zouden wij het zeer op prijs stellen dat er aandacht is voor de situatie waarin Ming-Fay en wij ons bevinden. Speciaal voor alle familie, vrienden en andere bekenden willen wij hierbij ingaan op hechting. Adoptie is in die zin bijzonder, dat er niet vanzelf een hechte band is tussen het kind en de ouders. Dit in tegenstelling tot wanneer er een biologisch eigen kind geboren wordt. De band moet groeien. Met andere woorden, Ming-Fay moet hechten.

Wij vragen iedereen Ming-Fay te helpen om aan ons te leren hechten. Dit kunnen jullie doen door de eerste tijd enige afstand van haar te houden. Door haar niet op schoot te nemen, te knuffelen of een aai over haar bolletje te geven, ook niet als Ming-Fay zelf contact zoekt. Geef haar niet te veel aandacht door middel van geluiden, woorden, spelletjes en geef niet rechtstreeks cadeautjes, koekjes, snoepjes e.d. Het is de bedoeling dat alle contacten met volwassenen in de gewenningsperiode op de ouders gericht zijn.

Wij kunnen ons voorstellen dat bovenstaand op jullie misschien overdreven of geforceerd overkomt. Ook wij hadden het fijner gevonden wanneer Ming-Fay direct jullie aandacht en genegenheid had mogen ontvangen. Toch willen wij ons houden aan de adviezen die wij krijgen van de specialisten op adoptiegebied. Door ons vooral in de beginperiode zo goed mogelijk aan deze adviezen te houden, zal Ming-Fay een vaste en veilige basis voor de toekomst opbouwen. Hoelang deze beginperiode zal duren weten we nog niet. De deskundigen adviseren een periode van ongeveer 3 maanden. Ming-Fay krijgt op deze wijze het vertrouwen dat wij er altijd voor haar zullen zijn. Met deze zekerheid op zak kan ze de rest van de wereld verkennen en gezonde contacten met andere aangaan.

• 09 Mei 2010 - 08:22

Yvonne En Rob:

Heel begrijpelijk.
    Groetjes.

• 09 Mei 2010 - 14:16

Leonie Zuger:

Het valt me op nu ik alle foto`s nog eens heb bekeken, dat Jing zoveel groter is geworden en er wijzer uitziet. Ming-Fay is een heel mooi meisje, daar krijgen jullie in de toekomst nog mee te stellen, ik denk aan de pubertijd....
    Maar zover is het nog lang niet, eerst hechten, lijkt me heel verstandig. Goede vlucht terug en een fijne thuiskomst.

• 09 Mei 2010 - 19:56

Petra En Marcel&kids:

Hallo lieverds, wij zijn weer terug van vakantie, ik kon gelukkig wel de eerste paar regels lezen van jullie dagelijks verslag op mijn mobile maar nu konden we gelukkig alles weer lezen!!
    Nou, wat fijn dat het zo goed gaat met jullie viertjes, en wat weer een lieve foto's, Jing staat er ook steeds erg stoer op!
    We kijken uit naar donderdag en natuuurlijk begrijpen wij jullie bovenstaand bericht, net als bij mijn nichtjes en neef en dat is helemaal goed gekomen, tijd om aan andere mensen te wennen dat komt allemaal veel later wel!!
    Liefs van ons

• 10 Mei 2010 - 12:49

Saskia, Victor, Rik:

Wat is het toch leuk om steeds jullie verslagen en foto's te zien en lezen! We leven erg met jullie mee. Jullie stralen veel geluk uit met jullie viertjes en gaan een mooie toekomst tegenmoet met jullie prachtige gezin. Wat een mooi en lief meisje is Ming-fay en Jing al helemaal een grote broer! We wensen jullie een goede terugreis en een fijne terugkomst. Veel liefs van ons (en nee, ze is er nog steeds niet...! )