Een maand later - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu Een maand later - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Ruud, Pauline en Jing Hoogerwerf - WaarBenJij.nu

Een maand later

Door: mingfay

Blijf op de hoogte en volg Ruud, Pauline en Jing

28 Mei 2010 | Nederland, Hoofddorp

Afgelopen dinsdag 25 mei was het al weer een maand geleden dat wij het onvergetelijke moment beleefden waarop we Ming-Fay voor het eerst zagen. Natuurlijk herkenden we haar direct van de foto's maar toch is ze in het echt anders en eigenlijk veel leuker. Vanaf het eerste moment toonde ze al pit. Niemand mocht aan haar groene tasje komen en ze had duidelijk voorkeur voor speelgoed met geluid. Eigenlijk is daar niet veel aan veranderd. Ze kan heel goed duidelijk maken wat ze en wat ze niet wil. Het zinnetje 'dat is van Ming-Fay' past ze graag toe. De Nederlandse woordjes groeien gestaag, vooral woorden die belangrijk zijn zoals: nee, bah vies, zelf doen, op, nog meer, banaan, ga weg, mama doen, optillen, plasje doen, zwaaien e.d. Al het speelgoed is nieuw voor haar dus beginnen we bij de basis, een houten puzzel, dikke potloden en speelgoed met knopjes waar geluid uit komt. In dat opzicht moet ze inhalen waar een kind van 1 jaar in Nederland mee begint. Dat inhalen gaat wel snel. Ze kan inmiddels zelf de trap op en af. Ze schrikt ook niet meer van de tv en staat soms met haar neus bijna tegen het beeld geduwd geinteresseerd te kijken naar de bewegende beelden en geluiden. De eerste keer dat ze eekhoorntjes op het schermpje in de vliegtuigstoel zag schrok ze zich een hoedje. Dat was erg grappig en uiteindelijk zag ze er zelf ook de humor van in. Alle nieuwe dingen ervaren en uitproberen kost veel energie. Ze heeft haar middagdutje dan ook echt nodig. Soms slaan we het over maar gisteravond viel ze daardoor bijna tijdens het eten in slaap. Eten doet ze sinds thuiskomst nog steeds als de beste. Jing merkte laatst terecht op 'Ming-Fay lust ook alles!'. Nu is Jing zelf ook een makkelijke en goede eten maar hij heeft wel zijn voorkeur inmiddels. Ming-Fay vindt alles nog steeds een ontdekking en kijkt bij elke maaltijd halsreikend uit naar wat ze nu weer op haar bord zal aantreffen. Als ze iets op ons bord ontdekt wat zij niet heeft dan maakt ze duidelijk dat ook te willen eten. Ze heeft voorkeur voor hartig en pittig voedsel. Tot nu toe spreken koekjes, snoepjes en andere zoetigheid haar weinig aan. Vooral fruit, inmiddels ook aarbeien en kiwi, vlees en gekookte aardappelen zijn favoriet. Rijst en mie eet ze beduidend minder gretig. Jing heeft gisteren een prachtig rapport gekregen waaruit blijkt dat hij leergierig, ondernemend en goed geland is op school. We zijn heel trots op hem. Maandag gaat papa weer aan het werk. Dat zal even wennen zijn voor Ming-Fay. Mama is nog vrij tot 1 juli. Langzaam maar zeker komt ons leven steeds meer in een normaal ritme terecht.....

• 28 Mei 2010 - 12:57

Ron,Ellen,Tigo, Sven:

Leuk om te lezen dat het zo goed gaat met de familie!!!!!
    Het blijft leuk om te lezen, ik hoop dat je het nog lang vol houd.

dikke kus van ons allen

• 28 Mei 2010 - 14:45

Charine:

fijn dat het zo goed gaat! ook leuke foto's!

• 28 Mei 2010 - 19:55

Leonie Zuger:

Jullie verslagen zijn heel leuk om te lezen. Ben blij voor jullie dat het allemaal goed gaat. Leuke foto`s! En Ruud, sterkte maandag, zal niet meevallen om de gewone draad weer op te pakken. Groetjes, ook van Jet.

• 31 Mei 2010 - 20:35

Bart,Mireille&kids:

LIeve allemaal,
    Wat mooi om te lezen dat ze het zo goed op pakt en dat Jing het zo goed op school doet. gezellige foto's het ziet er zo vertrouwd uit.
    Liefs van ons

• 03 Juni 2010 - 08:47

Annemarie En Kees:

Welkom Ming Fay!

Je hebt na 3 jaar eindelijk je ouders gevonden en Ruud,Pauline en Jing hebben jou gevonden.Welkom in ons kleine fijne kikkerlandje. Je nieuwe huis ligt notabene in de polder,virtueel onder water.Als je goed luistert,dan hoor je echt de kikkers kwaken,vooral in de polder waar je nu woont. De polderkikkers kwaken weliswaar met een ander accent dan in Aerdenhout, maar net als alle kikkers zijn alle mensen familie van elkaar.

• 03 Juni 2010 - 12:36

Petra En Marcel&kids:

Hoi,hoi, wat weer een leuk verslag! en weer heerlijke zonnige foto's!
    Wat fijn dat ze zo lekker eet en alles aan het ontdekken is, echt genieten zoals ik het lees!
    Wat goed dat Jing zo'n goed rapportverslag had,leergierig nou dat is hij zeker, dat had ik al gauw door!
    Geniet lekker van het mooie weer en dat je nog lekker vrij bent! (helaas voor Ruud nu al niet meer)

• 07 Juni 2010 - 18:08

Pleun, Ming EnYvonne:

Sorry, tot op heden hebben we jullie nog helemaal niet gefeliciteerd! Maar bij deze! Wat een mooie meid! Het lijkt me een pittige tante, daar krijgt Jing nog een hele dobber aan! Erg leuk, geniet ervan.